Obchodníci chtějí do ČR. V žebříčku atraktivity jsme desátí

Česko je na desátém místě celosvětového žebříčku zemí, ve kterých plánují maloobchodní řetězce otevřít svůj obchod. Praha - Největší zájem o ČR mají módní značky. Nejatraktivnější na světě je pro obchodníky Německo, které vede před Francií a Spojeným královstvím. Vyplývá to z průzkumu mezinárodní poradenské společnosti v sektoru nemovitostí CBRE. "Studie naznačuje, že ČR je atraktivní pro maloobchodníky ze všech segmentů, dominuje tu však zejména móda všech cenových kategorií. Z hlediska země původu je ČR nejatraktivnější pro evropské maloobchodníky," uvedla Veronika Tebichová z české pobočky společnosti CBRE. Německo přitahuje mezinárodní maloobchodníky především proto, že nabízí 20 velkých měst v rámci jediného trhu. Celosvětově zde plánuje otevřít v roce 2014 svůj obchod přes 40 procent maloobchodníků. A toto číslo vzroste na 70 procent, pokud vezmeme v úvahu pouze evropské maloobchodní prodejce, uvádí studie. Německo je rovněž druhým nejdůležitějším cílem amerických maloobchodníků. Počet řetězců plánujících letos rozsáhlou expanzi podle studie dramaticky vzrostl. Globální maloobchodní trh se tedy opět těší důvěře maloobchodníků. Více než jedna třetina (35 pct) řetězců plánuje v nadcházejících 12 měsících rozšířit své portfolio obchodů o 40 či více prodejen. Z těch maloobchodníků, kteří chtějí otevřít 40 či více prodejen, patří mezi nejaktivnější sektory střední a vyšší kategorie módy, přičemž každý z výše jmenovaných sektorů představuje téměř třetinu z celkového počtu. "Rostoucí důvěra zákazníků a obnovená vitalita v mezinárodní maloobchodní komunitě otevírá dveře rozsáhlé expanzi. Zatímco se v uplynulých letech tempo mezinárodního růstu zpomalilo, nyní maloobchodníci jasně ukazují záměr materiálně investovat do své sítě prodejen. Jejich volba širokého spektra trhů poukazuje na pokračující důležitost přeshraničního růstu," uvedl ředitel přeshraničního obchodu společnosti CBRE Peter Gold.

 

Ilustrační snímek