Velkoobchodní činnost
Autor: Velkoobchod 123
Vítejte na ukázkovém profilu portálu KATALOG VELKOOBCHODŮ. Níže Vám představíme některé z možností, které takový profil nabízí.…
Možná byste se sami divili, kolik velkoobchodů existuje jen v České republice. A kolik lidí se zabývá velkoobchodní činností. A to i když jste sami třeba velkoobchodníci. Tento způsob prodeje si získal mnoho příznivců a řada podnikatelů by se bez něho už neobešla.
Pokud vyrábíte nějaké produkty, tak přirozeně hledáte nejvhodnější cestu, jak je prodat a dostat k zákazníkům. Máte pak několik možností. Buď vyrábíte v malém, a tak si můžete otevřít malou prodejničku a v ní se pokoušet své výrobky prodat. A nebo si takovou prodejnu můžete otevřít na internetu jako e-shop a opět se pokoušet zboží prodat. Pokud se vám daří a výrobu zvyšujete, tak už musíte řešit, kam zboží uložíte. A tak si pronajmete sklad a začnete ho plnit. A dál sami prodáváte, ale zboží máte až příliš. Co teď? Můžete ho nabídnout jiným. A tak za vámi přijdou velkoobchodníci a dodavatelé, a když se jim zboží zamlouvá, začnou ho od vás nakupovat ve velkém. Sice za nižší ceny, než za jaké zřejmě prodáváte ve své prodejničce, ale zato kupují v takovém množství, že se vám peníze zase obratem vrátí a obchod se vám vyplatí. A dodavatelé přicházejí znovu a znovu a z vás se stává výhradní výrobce. Dodavatelé pak obcházejí další obchodníky a přeprodávají nejen vaše, ale i další zboží jiným. A kupují si ho od nich třeba i podnikatelé, kteří ho využijí ve svém byznysu a v tom, co dělají. A jak přeprodávají dál, tak se výrobky postupně dostanou i do klasických prodejen. V těch jsou ale pro zákazníky o poznání dražší. Zatímco velkoobchodní ceny jsou nízké, maloobchod už chce zisk. A jak by také ne, má na uskladnění zboží mnohem vyšší náklady.
Zatímco běžný podnikatel a ten, kdo se zabývá velkoobchodní činností, prodává a nakupuje za nízké ceny, protože je třeba platit jen za místo ve skladu, tak maloobchodník je na tom jinak. Pokud přijdete do běžného obchodu, tak tam musejí hradit dopravu do prodejen, fixní náklady za místo v obchodech, uskladnění, elektřinu, platy prodavačů a často i prostředky na podporu prodeje, tedy reklamu. A o to cenu navýší, a to tak, aby ještě měli zisk. Protože se vám to sice nemusí zdát, ale maloobchodní prodej je mnohem riskantnější než velkoobchodní. Nikdy totiž nemáte jistotu, že si zákazník zboží koupí. Velkoobchodníci zato mají pojištěné, že si další velkoobchodník, podnikatel nebo jiný subjekt zboží koupí. Protože když si od nich chceme něco objednat, většinou je třeba to objednat ve větším množství. A v drtivé většině případů se zboží fakturuje. Velkoobchodník tak má jistotu, že prodá předem smluvené množství zboží za předem smluvenou cenu. A že peníze za něj dostane do přesně smluveného termínu.
Velkoobchodní činností se zabývá mnoho lidí a firem. Je to pro ně zkrátka výhodné. A jen díky nim se k zákazníkům často dostává zboží, které by jinak v Česku nebylo. Ale drtivá většina těch, kteří se obchodní činností zabývají, dodávají zboží hlavně dalším firmám a podnikům. Ty ho nemusejí ani přeprodávat dál, často zboží zužitkují a s jeho pomocí vyrobí další výrobek. Ten pak prodají velkoodběratelům a ti ho dodávají dalším zájemcům – a ti pak z daného produktu třeba také vyrobí nový výrobek. A tak dále. A až na konci samotného řetězce je zákazník. Ten si pak koupí finální výrobek, a to třeba ve specializované prodejně nebo v supermarketu – za vyšší cenu, ale je spokojený. A celý řetězec se odvíjí stále znovu a znovu, protože zákazníci chtějí nakupovat stále a stále. A co všechno se pod pojmem velkoobchodní činnost může skrývat? Je toho spoustu. Shrnout se to dá do vysvětlení, že jeden subjekt kupuje zboží od výrobce a přeprodává ho dalším – buď dalším distributorům a obchodníkům, nebo maloobchodům. Ale takových distributorů a obchodníků je jen v České republice nepočítaně. A neexistuje snad žádný obor, v němž by se nepohybovali.
Na trhu je například jedna společnost, která je již dlouholetým dodavatelem českým hutím zejména struskotvorných ocelárenských přísad. A dodává hutím třeba i litinový a ocelový šrot. Ten někde kupuje, dodává ho huti, která ho roztaví a vytvoří výrobek. Ten zase přeprodává jiný velkoobchodník. Mnoho firem se takto pohybuje i v oblasti IT, počítačů, softwaru či hardwaru. Takoví velkoobchodníci se zaměřují buď na určitý typ součástek do počítačů, nebo se zaměřují například na jistou značku – a od té pak dodávají vše. Jedna firma na českém trhu se tak například zabývá dovozem některých vybraných komponent, které je odborným firmám schopna nabídnout za velmi zajímavých podmínek. Jedná se o počítačové skříně ATX, software pro ukládání dat nebo různá bezpečnostní řešení.
A dodávat je možné i různé drobné dílky, které pak odebírají například různé specializované obchody. Jedna z velkoobchodních firem v Česku se tak zabývá dodáváním spojovacího materiálu, jako jsou šrouby, matice, podložky, závitové tyče, napínače, závlačky, nýty, kolíky a další. A také dodává díly a spojovací materiál ocelových svodidel – svodnice a pásky, sloupky, distanční díly, madla a výplně.
Možností, co formou velkoobchodu prodávat, je spoustu. A stačí k tomu vlastně jen tak málo – potřebujete mít obchodního ducha a zajistit si dostatečně velké skladovací prostory. Pak už můžete být velkoobchodníkem a dodávat dalším firmám a podnikům nebo podnikatelům dárkové předměty, kancelářské potřeby, šrouby a matice, počítačové díly, cukrovinky a mnoho a mnoho dalšího. Velkoobchodní činnsot je zajímavá, ale stejně jako veškeré podnikání, i ona je náročná a musíte se jí věnovat na 100 procent. Nebo ještě na víc.