Spolupráce s velkoobchody
Autor: Velkoobchod 123
Vítejte na ukázkovém profilu portálu KATALOG VELKOOBCHODŮ. Níže Vám představíme některé z možností, které takový profil nabízí.…
Když se rozhodnete podnikat a začít vyrábět vaše vlastní zboží, představujete si, jak se s ním budou vaši zákazníci těšit. Jenže jak jde čas a vám se postupně skutečně daří vyrábět kvalitní výrobky, tak zjišťujete, že dostat zboží k zákazníkům není až tak snadné, jak se zprvu zdálo. Jak na to? Žádný větší podnikatel či firma se tak neobejdou bez spolupráce s velkoobchody.
Pokud jste výrobce, tak jen těžko můžete zajistit, aby se vaše zboží i dobře prodávalo. Od toho jsou tu jiní. A tak můžete navázat spolupráci s různými velkoobchodníky či distributory, kteří se zabývají výhradně touto činností a jsou v ní kovaní. Ať už vyrábíte cokoliv, vždy najdete někoho, kdo o vaše produkty bude mít zájem. Pokud pátráte po obchodníkovi, s nímž byste mohli začít spolupracovat, je dobré nejprve se ptát známých. Možná o někom budou vědět. A pokud ne, tak se můžete podívat na internet. Tam je spousta nejrůznějších velkoobchodů a lidí, kteří se zajímají o nejrůznější odvětví a obory lidské činnosti. Stačí, když některého z nich zkusíte oslovit s nabídkou spolupráce.
Mnoho firem, které se zabývají přímo výrobou, má potíže s distribucí určitého typu výrobků. Některé už jsou zavedené a prodávají se takřka samy, obchodníci se o ně téměř perou, aby je získali právě oni. Jenže pak jsou výrobky, o které není sice tak malý zájem, ale jsou natolik specifické, že není dostatek velkoobchodníků, kteří by se jejich prodejem zabývali. Zvlášť pokud s nimi nechcete zůstávat jen v České republice, ale hledáte spolupracovníky, kteří by vám pomohli s velkoobchodní distribucí například v Evropě. A to třeba i jen ve střední. Internet je ale v dnešní době dobrým pomocníkem, jak o sobě můžete dát vědět a jak můžete velmi snadno narazit na vhodného velkoobchodního partnera, který vám pomůže s distribucí vašich výrobků. V době elektronické pošty stačí vyměnit si pár e-mailů, a pokud si „padnete do oka“, tak se s vybraným velkoobchodníkem sejdete, proberete své vzájemné představy, a pokud si budete rozumět a mít stejné cíle, můžet bez problémů třeba hned navázat spolupráci. A vaše výrobky tak poputují vstříc světu, dalším odběratelům a posléze také i běžným zákazníkům. Subjektů, které jsou ochotné ke spolupráci a dovedou výrobky jiných firem odesílat dále do světa a distribuovat k jiným firmám, podnikům nebo do maloobchodů, je nepočítaně. A to i v České republice. Stejně tak je ale i mnoho výrobců, kteří hledají vhodného partnera právě z oblasti velkoobchodů. Mnoho takových výrobců se propaguje na internetu, kde mají zakložený svůj e-shop a snaží se v malém prodávat produkty své vlastní výroby.
Spolupráci s velkoobchody uvítají všichni, kteří touží po tom dostat své výrobky k zákazníkům, ale sami nevědí, jak toho dosáhnout a jak dojít až k maloobchodníkům. Pokud ale mají takovou produkci a vyrábějí toho tolik, že se jim vyplatí spolupráce s velkoobchody – a pokud i velkoobchodníci usoudí, že to pro ně bude zajímavé, tak mohou snadno začít spolupracovat. S velkoobchodem pak může spolupracovat takřka každý, a to zejména formou toho, že si od něho pravidelně objednává větší množství zboží, poctivě za zboží platí a stane se tak spolehlivým a dobrým obchodním partnerem. Mnoho velkoobchodů má ale spolupráci různě podmíněnou, aby předešly tomu, že si od nich klienti budou objednávat jen málo zboží a obchodníkům se pak takové transakce nevyplatí. Proto si často kladou podmínky, a ty mohou být různé. Například že velkoobchodní objednávky jsou definovány částkou třeba od 1 000 Kč bez DPH. A u objednávek do 1000 Kč bez DPH bude účtován zákazníkovi poplatek za podlimitní objednávku ve výši například 150 Kč s DPH. Častou podmínkou, která je u většiny velkoobchodů, také je, že zákazník musí být firma nebo OSVČ tj. musí být registrován v obchodním nebo živnostenském rejstříku. To plyne už z přiroznosti samotného velkoobchodního modelu, který se většinou odehrává na úrovni firma – firma, nikoliv firma – zákazník. Vezměme si například takové Makro – v něm si můžete pořídit nejrůznější druhy zejména potravin, a to za příznivé, velkoobchodní ceny. Ale do samotného obchodu vás pustí jen v případě, že jste živnostník nebo podnikatel. Jinak máte smůlu. A počet koupeného zboží je také podmíněn – nemůžet si tam koupit třeba jednu čokoládu, ale jen celé balení. A tak je zřejmé, že žádný velkoobchod nebude jednat o moc jinak – ale ne proto, že by chtěl křivdit svým klientům a partnerům. Potřebuje zkrátka prodávat za více a vhodným subjektům, aby se tento typ podnikání a obchodu vůbec vyplatil.
A tak pokud budete chtít začít spolupracovat s velkoobchodem, a to ať už jako jeho zákazník nebo dodavetel, tak po vás zřejmě jeho představitelé budou požadovat doručení kopie platného Živnostenského listu, popřípadě výpisu z Obchodního rejstříku. Dále je často třeba doložit osvědčení, zda jste nebo nejste plátce DPH. Druhy spolupráce s velkoobchody jsou různé. Vždy záleží na tom, co zrovna potřebujete a co je pro vás nejvhodnější. Proto je nejlepší vždy zkusit oslovit vybraný velkoobchod a zkusit se s ním dohodnout. Pokud se vám to nepodaří a jedné straně dohoda nebude vyhovovat, vždy můžete oslovit jiný. Výběr je široký, takže možností máte spoustu.